torsdag, juli 12, 2012

Lite camping

Då har vi en tappad tand till.
Nu ligger den i säkert förvar för tandfen att hitta i natt tillsammans med ett brev med frågan om "jag kan få en femtiolapp eller en tjugolapp?"
Jag berättade om när jag var liten så fick man bara någon krona av tandfen. Tjejerna trodde inte på mig......


Och här hemma tältas det.



Tänk vad kul man tyckte det var att tälta när man var liten. Det var spännande. Jag skulle så gärna vilja åka iväg och campa hela familjen, men jag är orolig för min rygg. Vet inte om jag skulle klara av att sova på det viset. Plus att jag alltid är trött i alla fall. Hur trött skulle jag inte vara efter några nätter i ett tält på hårt underlag?
Nej, jag får skicka ut Steve på det uppdraget. Vi väntar på på bättre väder sen får de åka iväg och campa "på riktigt".

I morgon bitti (eller mer förmiddag kanske vi ska kalla det....) så tar jag äntligen mina sista Xeloda piller för denna omgång. Sen har jag sommarlov!!

Så skönt det ska bli att inte känna sig däckad varje dag, hela dagen. Nu planerar jag att ha lite mer energi för dagsutflykter, projekt här hemma osv. Jag vill göra nåt!
Jag är sååååå less på att vara trött och inte orka göra någonting.
Känner mig apatisk vid det här laget. Hjärnan går så sakta så sakta.
Men ändå hinner så mycket tankar mala fram och tillbaka, mest på kvällarna och nätterna förståss.
Ganska ofta så bara slår det mig hur urbota dumt det är att jag ska lämna mina barn medans de är så små. Hur orättvist är inte det? Det finns så mycket kvar i deras liv och tillfällen när jag egentligen ska vara med dem, lära dem saker, berätta saker.
Jag har tänkt länge att jag måste skriva någon slags "bok" till dem. Inte en riktig bok, men en massa "bra att veta" saker och tips inför livet och tonåren framför allt.
Så måste jag ta tag i att skriva brev till dem. Det har jag också tänkt på länge, länge nu. Jag har inte tyckt att det är tid än, men å andra sidan kan ju hälsan förändras väldigt snabbt och jag vill egentligen skriva dem medans jag mår ok. Nu är det dags att ta tag i det!

Sist men absolut inte minst så säger jag ett stort grattis till Sofie som fyller år idag!

7 kommentarer:

  1. Vad skönt att du får lite sommarlov! :) *kram*

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur man kan sova som en prinsessa i ett tält! Ta ett liggunderlag som "blåser upp sig själv", det blir liksom lite luft i det. Lägg det ovanpå en sån luftmadrass som är lite tjockare än de där som fanns när vi var små. Vi sov nästan bättre än hemma! Ha det så bra ! Lotta.G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Vi får se om jag får någon chans i sommar att pröva den varianten. �� kram Jenny

      Radera
  3. Sommarlov från medicinerna låter skönt! Hoppas att du känner dig lite piggare då, så att du orkar med några av de saker du vill göra. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny! Att läsa din logg gör att jag får mera djup och förståelse på det vi gick igenom. För mig var det så svårt att fånga upp. Hoppas att du får ork och att du tar tag i att skriva breven. Det hann aldrig min man göra, innan hans hjärna svek honom. Hoppas nu att du känner dig piggare och bättre så du får fina semesterdagar med din fina familj. Kramar A o H&M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen, och hoppas att ni också får en fin sommar tillsammans! Stor kram

      Radera
  5. Sätt dig och skriv nu! Vet andra som inte hann...
    Kanske borde alla göra det, för man vet aldrig.

    SvaraRadera